Isabelle Pleska, directorul general al Bricostore Romania: Retailerii internationali de bricolaj reprezinta inca o mica parte din piata totala de profil. Cred ca micii comercianti traditionali vor mai rezista cativa ani pe piata, dar vor sfarsi prin a disparea. Isabelle Pleska, directorul general al Bricostore, spune ca retailul de bricolaj ar putea ajunge la maturitate in 4-5 ani, moment pe care compania l-a anticipat prin strategia de localizare a magazinelor.
Compania Bricostore, primul retailer de bricolaj intrat pe piata romaneasca in anul 2002, are planuri de extindere a retelei cu cel putin doua unitati in acest an, mergand in continuare in locatii invecinate cu hipermarketuri franceze.
"Ne-am fixat un ritm de extindere pe piata romaneasca de 3-5 magazine noi pe an, insa deschiderile noastre depind in acelasi timp si de planurile retelelor de hipermarketuri cu care vrem sa ne invecinam, dar si de preturile de pe piata imobiliara, care reprezinta o provocare pentru noi in acest moment", afirma Isabelle Pleska.
Reteaua franceza Bricostore si-a programat deschiderea a doua magazine noi in toamna acestui an, in Targoviste si Pitesti, investitia medie pe magazin fiind de 10 mil. euro, potrivit datelor companiei.
"Vizam locatii in parcuri comerciale unde sunt implantate si hipermarketuri. Aceasta strategie va fi cu siguranta un avantaj competitiv pe viitor, cand concurenta se va intensifica si piata va ajunge la maturitate. Implantarea magazinelor noastre in parcuri comerciale ne va garanta in mod sigur traficul de persoane de care vom avea nevoie", explica Isabelle Pleska.
Ea apreciaza ca retailul de bricolaj din Romania ar putea ajunge la maturitate in 4-5 ani, moment care ar putea marca o schimbare de strategie in dezvoltarea retelei pe piata.
"Nu pot spune cu certitudine daca vom continua extinderea si dupa 2011 sau daca