Compania chineza de automobile Chery nu mai este interesata sa cumpere uzina Daewoo Craiova pentru ca prefera dezvoltarea prin parteneriate, nu prin investitii directe, a publicat ziarul chinez Shanghai Daily, citand surse de la Chery.
Wang Wei, purtator de cuvant al comitetului de conducere de la Chery Automobile, a negat ca Chery ar fi interesata de uzina Daewoo Craiova, adaugand ca producatorul chinez prefera sa se extinda peste hotare prin parteneriate si nu agreeaza parteneriatele, investitiile directe si achizitiile. "In comparatie cu ceilalti trei potentiali cumparatori (General Motors, Ford si Tata), Chery e mult in urma cu capitalul, experienta de consolidare si controlul riscurilor financiare", a spus, pentru Shanghai Daily, Zhongh Shi, analist independent al industriei auto.
Chery Automobile are sase uzine in cinci tari - China, Rusia, Iran, Indonezia si Egipt -, iar anul acesta si-a propus sa exporte 70.000 de automobile. Purtatorul de cuvant al Chery a spus ca producatorul va mai deschide uzine peste hotare anul acesta, insa nu a spus unde.
Nepretentioasa piata asiatica
Cel mai probabil, chinezii vor sa se concentreze pe pietele asiatice, unde s-a vazut ca au succes. Hotararea ar fi o urmare a tatonarilor facute pe piata europeana. Concret, automobilele chinezesti - ieftine, dar de o calitate cel putin discutabila - nu au avut succes in Europa. Pe piata fostei URSS (unde se mai fabrica si se comercializeaza masini dotate cu carburator!), acestea au fost bine primite.
Compania chineza Chery a fost infiintata in 1997 si a produs primele automobile doi ani mai tarziu pe fostele linii de asamblare Seat detinute inainte de afaceristi mexicani. Primul lot de productie a fost vandut unei firme de taximetrie, iar in prezent Chery e o companie independenta si a intrat in 2005 in topul celor mai mari zece constructori ch