Vechile saloane de coafura si frizerie, dar si micile ateliere de croitorie sau alte servicii se straduiesc sa faca fata unei concurente severe si pretentiilor unei clientele in schimbare.
Bucuresti, 2007, Uniunea Europeana. Centrul orasului. De la Piata Romana pana la Piata Unirii, pe ambele parti ale bulevardului se lafaie o sumedenie de firme, care de care mai colorate. Firmamentele de sticla sau cele scrise pur si simplu cu vopsea in culori tipatoare te invita sa intri fie intr-un sex-shop, intr-o casa de schimb valutar, intr-un birou notarial, intr-un magazin scump de haine sau incaltaminte, intr-un centru cu accesorii pentru telefoane sau intr-o agentie de turism. Pe ici, pe colo gasesti si beauty saloon sau o simpla pancarta care anunta trecatorii ca la etaj se ofera servicii de infrumusetare: o manichiura, o coafura sau chiar un masaj. Majoritatea acestor centre sunt noi. Cele vechi se straduiesc sa faca fata unei epoci noi, cu reguli severe, si unei concurente acerbe.
LA COAFOR. Vechile frizerii si saloane de coafura din centrul Capitalei sunt putine, iar centrele moderne de infrumusetare le acapareaza clientela. Cele mai multe apartin societatii Igiena, fosta societate cooperatista, cea care in trecut detinea suprematia in domeniul ingrijirii si infrumusetarii bucurestenilor. "Societatea noastra are 51 de ani. In Bucuresti avem 80 de saloane, iar peste 70% din spatii suntem proprietari. Pe celelalte trebuie sa le cumparam de la stat", spune Daniela Dragan, presedintele SCM Igiena Bucuresti. Ea recunoaste ca inmultirea saloanelor de frumusete le-a furat din clienti, dar firma se straduieste sa faca fata intrecerii comerciale din ce in ce mai dure. "Vrem sa facem investitii, sa cumparam mobilier nou, o sa lucram foarte mult pe securitatea sanitara, astfel incat sa dam incredere clientilor", afirma Daniela Dragan. Pentru 2007, societatea are planif