Dupa ce amenzile rutiere practic s-au dublat dupa intrarea in vigoare a Codului Rutier in 1 decembrie, ianuarie 2007 va aduce o noua crestere a amenzilor. Aceasta este determinata de Guvern care a crescut salariul minim pe economie de la 330 de lei la 390 de lei.
Cum un punct de amenda reprezinta 10% din salariul minim pe economie, soferii au din 1 ianuarie un motiv in plus sa respecte regulile de circulatie. Practic, fiecare punct de amenda se va umfla cu sase lei. In functie de gravitatea contraventiei, un sofer poate primi intre trei si 20 de puncte amenda. Dupa tariful vechi, pentru trei puncte soferul incasa 99 de lei si 660 de lei pentru 20 de puncte. Dupa modificare, pentru trei puncte se va plati 117 lei, iar pentru 20 de puncte, cate 780 de lei. Cu toate acestea, soferii au posibilitatea sa plateasca jumatate din minimul amenzii in 48 de ore. Pentru a scapa de amenzi, soferii pot sa le conteste in instanta. Dintre soferii care le contesta, in jur de 30% au obtinut o hotarare favorabila din partea judecatorului. Dupa ce amenzile rutiere practic s-au dublat dupa intrarea in vigoare a Codului Rutier in 1 decembrie, ianuarie 2007 va aduce o noua crestere a amenzilor. Aceasta este determinata de Guvern care a crescut salariul minim pe economie de la 330 de lei la 390 de lei.
Cum un punct de amenda reprezinta 10% din salariul minim pe economie, soferii au din 1 ianuarie un motiv in plus sa respecte regulile de circulatie. Practic, fiecare punct de amenda se va umfla cu sase lei. In functie de gravitatea contraventiei, un sofer poate primi intre trei si 20 de puncte amenda. Dupa tariful vechi, pentru trei puncte soferul incasa 99 de lei si 660 de lei pentru 20 de puncte. Dupa modificare, pentru trei puncte se va plati 117 lei, iar pentru 20 de puncte, cate 780 de lei. Cu toate acestea, soferii au posibilitatea sa plateasca jumatate din minimul amenzii i