În biroul său din palatul situat vizavi de Gara de Nord, ministrul transporturilor lucrează printre hărţi şi machete de vapoare şi locomotive. Spune că este mai preocupat de autostrăzi În biroul său din palatul situat vizavi de Gara de Nord, ministrul transporturilor lucrează printre hărţi şi machete de vapoare şi locomotive. Spune că este mai preocupat de autostrăzi decât de ciocnirile politice. Dar discuţia virează, inevitabil, spre politică.
- Laurenţiu Ciocăzanu:Care mandat a fost mai bun: al lui Mitrea sau al lui Băsescu?
- Radu Berceanu: Al lui Băsescu. Când dl. Dobre (predecesorul lui Berceanu, nota red.) a preluat mandatul, erau 14.000 de miliarde datorii pe drumuri făcute politic, în campaniile electorale din 2004, la indicaţii cu degetul. Dobre a făcut un sistem cu bilete la ordin pe trei ani. Acum avem în buget o ditamai sumă pentru plata acelor bilete la ordin. - O.N.: De ce se fac lucrări proaste?
- Noi i-am învăţat pe constructorii români şi străini să lucreze aşa. Ei cer, noi le dăm, după care împărţim prada. - L.C.:Şi dumneavoastră nu faceţi lucrul acesta?
- De şapte luni a fost o singură cerere de suplimentare a plăţilor. Până acum erau 50. Altfel, constructorii sunt o castă docilă. Ei ştiu că trăiesc de pe urma celor care au lucrări şi sunt foarte adaptabili. Dar pentru asta a trebuit să dau un rând de directori afară de la Compania de Drumuri şi Autostrăzi. Cei mai buni de la companie, după ce s-au format, s-au dus la firmele care lucrează cu compania şi le învaţă cum să ne jecmănească. Alţii, şi mai perverşi, şi-au făcut firme de consultanţă. - O.N.: Lucrează cinstit!
- Ştiţi cum este cu cel care cere un miliard de la bancă şi, când este întrebat cu ce garantează, scoate o carte de vizită. Vinovat este cel care a dat miliardul pe o bucată de hârtie.
Nimeni nu este de ne