Demisii la varful marilor companii de muzica, predictii sumbre pentru anii care vin si eforturi pentru combaterea pirateriei. Cam asa se prezinta industria muzicala mondiala la inceput de 2007, afectata de ascensiunea vanzarilor de formate digitale si de prabusirea celor traditionale - o piata unde Romania, deocamdata, nu-si prea gaseste locul.
La inceputul lunii iunie 2006, presedintele si directorul Sony Music Label Group - Michele Anthony si Don Ienner - isi anuntau demisiile de la conducerea acestei divizii a BMG Music Entertainment.
Plecarea lor de la Sony a fost urmata pe parcursul lunilor urmatoare de alte despartiri similare, culminand la inceputul acestui an cu alte doua demisii la fel de „doboratoare“: cea a presedintelui EMI Music, Alain Levy, si a adjunctului sau, David Munns.
Schimbarile de management ce zdruncina colosii industriei muzicale au fost puse pe seama nevoii acute de restructurare pe care acestia au resimtit-o in sapte ani de scadere continua a vanzarilor.
Mai-marii pietei de profil anunta ca si 2007 va fi un an extrem de dur, in care marile companii trebuie sa gaseasca solutii pentru tot felul de probleme: descarcarile ilegale de muzica de pe Internet continua sa infloreasca, platformele folosite in vanzarile de muzica in format digital sunt tot mai contestate, iar in vanzarile traditionale (CD-uri, DVD-uri) nici perioadele de sarbatori nu mai reusesc sa reduca din pierderi.
Potrivit ultimului Raport privind Muzica Digitala, publicat la inceputul lui ianuarie de Federatia Internationala a Industriei Fonografice (IFPI), vanzarile globale de muzica in format digital s-au dublat in 2006 comparativ cu anii precedenti, atingand suma de doua miliarde de dolari.
Totusi, aceasta crestere, reprezentand circa 10% din totalul vanzarilor de muzica, nu au reusit nici pe departe sa com