Ford Motor Company a luat in serios oportunitatea de a cumpara uzinele Daewoo si pregateste acum o oferta pe care sa o trimita statului roman. Intre timp, divizia europeana a Ford face planuri pentru a intra direct pe piata romaneasca.
Ultimul mare producator de automobile care se lasa asteptat pe piata autohtona este Ford Motor Company, care isi coordoneaza activitatile din acest colt de lume prin intermediul Ford of Europe, divizie cu o evolutie mult mai buna decat cea a firmei-mama. Fara indoiala ca planurile americanilor de la Ford pentru Romania au semanat in mare masura cu ale competitorilor de la DaimlerChrysler.
Mai exact, s-au bazat pe prospectarea pietei si distribuirea autovehiculelor prin importatori locali pana in momentul in care ritmul vanzarilor urma sa fie unul sustinut, care sa merite o investitie majora.
Pe de alta parte, intrarea Romaniei in UE a facut aproape obligatorie sosirea Ford pe meleaguri dambovitene, datorita influentei directe pe care o va avea piata noastra la rezultatele financiare ale Ford of Europe in zona UE.
Mai mult decat atat, oportunitatea de a cumpara fabrica Daewoo Craiova a transformat tara noastra intr-o tinta si mai atractiva, astfel ca proiectele Ford s-au modificat radical. Saptamana trecuta, reprezentantii Guvernului au anuntat ca si-au exprimat intentia de a participa la reprivatizarea Daewoo patru companii: Ford, GM, chinezii de la Cherry si indienii de la Tata.
Intre timp, reprezentantii Ford of Europe ne-au confirmat in exclusivitate faptul ca managementul companiei lucreaza intens la pregatirea ofertei pe care Ford o va inainta Guvernului Romaniei. „Ford pregateste in prezent o oferta pentru uzinele de la Craiova pe care Guvernul roman le-a cumparat recent.
Odata ce procesul de privatizare va fi complet, vom inainta oferta noastra pentru uzine“,