In lumea afacerilor, imaginea este, daca nu totul, atunci macar un bun etalon pentru succes. Mari multinationale, dar si companii autohtone cu pretentii vor ca sediile lor sa vorbeasca prin ele insele despre reusita locatarilor. De aceea, zona si aspectul cladirii de birouri sunt doua probleme deosebit de importante pentru modul in care clientii se raporteaza la o companie.
Mihaela Cnobloch, senior consultant in cadrul departamentului birouri al DTZ Echinox, identifica, in cazul particular al Capitalei, principalele zone in care firmele cu nume vor sa aiba sediul central.
"Nordul este in mod categoric principala zona de afaceri a Bucurestiului si cuprinde urmatoarele nuclee: Piata Victoriei, Aviatorilor-Dorobanti, Herastrau-Baneasa si Soseaua Pipera", spune Mihaela Cnobloch.
De asemenea, specialistii de pe piata imobiliara opineaza ca spre aceste zone de top se indreapta cu predilectie companiile multinationale, care pun pret pe imagine si deci pe dotarile de prima clasa a spatiilor pentru birouri.
Bancile si avocatii vor sediu in Piata Victoriei
Accesul facil, precum si vizibilitatea exceptionala sunt doua atribute certe ale unui birou aflat in Piata Victoriei.
Care este profilul investitorilor care aleg aceasta locatie de top? Consultantul DTZ spune ca "pentru Piata Victoriei opteaza companiile pentru care imaginea este "un must have", adica companii de consultanta in afaceri, avocatura, fonduri de investitii si, nu in ultimul rand, banci". Un cu totul alt gen de firme aleg sedii in Pipera.
Acestia, in general, pun accentul pe spatiul generos, pe dotarile de calitate si au ca obiect de activitate dezvoltarea de produse soft sau farmaceutice. Tot Pipera este zona favorita a celor care au o importanta componenta de back-office sau de call-center.
Fie si numai pentru aceste ar