Gospel, flamenco, tobe japoneze, dansuri turce si cazace, ritmuri cubaneze...
Oferta spectacolelor bucurestene este din ce in ce mai diversa, mai deschisa catre lume, catre traditiile muzicale ale popoarelor. Primul mare spectacol al anului 2007 a adus cu sine maiestria artistilor chinezi, specializati in teatru Sichuan. Leaganul unei stravechi civilizatii, datate cu 15 secole inainte de Cristos, Sichuan este in acest moment provincia cea mai populata din China, cu 90 de milioane de locuitori. Inconjurata de munti, este considerata un "taram al abundentei" si, totodata, patria ursului panda. Cea mai iubita forma de arta a regiunii ramane si acum, in ciuda revolutiei culturale si a actualei modernizari, teatrul de opera Sichuan. Aflati pentru cinci zile in Bucuresti, artistii acestui stil de teatru au sustinut trei spectacole - prea putin promovate, din pacate - unul de gala la Opera Romana, altul in aplauzele unui public deosebit de cald si de entuziast, la Casa de Cultura a Ministerului de Interne, si al treilea, sub soarele de ianuarie, in fata complexului comercial "Dragonul Rosu".
Prezentat ca "un eveniment dedicat schimburilor culturale dintre China si Romania", spectacolul de la Opera, de pe 15 ianuarie, a fost fastuos: confetti, lumini, focuri de artificii la iesire si, in primul rand, invitati de marca. In deschidere au cantat Orchestra Ansamblului "Ciocarlia" si Gheorghe Zamfir. Fost dirijor al acestei orchestre, cu care a sustinut la sfarsitul anilor 60 un turneu in China, Zamfir si-a onorat eticheta de "maestru" si a servit audientei, acompaniat de tambal, acordeoane, viori si clarinete, o portie bogata de folclor romanesc.
Aflati pentru prima oara in Romania, artistii teatrului in stil Sichuan si-au plantat aici un nou stegulet pe harta internationala a succesului lor, ce cuprinde Asia, America si Europa Occidentala. Este greu sa ram