- Comentariu - nr. 261 / 30 Ianuarie, 2007 Mai accentuat ca oricand, producatorii de alimente vor elimina din produsele lor grasimile pentru a proteja sanatatea consumatorilor tot mai bombardata cu semipreparate de tip fast-food, care abunda in hormoni de crestere rapida in greutate a animalelor, legumelor si fructelor _ stimuland obezitatea populatiei din frageda tinerete, sa nu spunem copilarie. Aceasta este orientarea si a producatorilor de bauturi racoritoare, care tind spre o concentratie tot mai scazuta de calorii, de zahar si de cofeina. Regula este cu atat mai de actualitate cu cat, in 2007, consumul mondial de produse alimentare, bauturi si tutun va creste cu 7,5 %, ceea ce in cifre va fi egal cu 4,8 miliarde de dolari. Cresterea, in principal, trebuie pusa pe seama tarilor dezvoltate in care cererea de produse semipreparate si racite, mai scumpe, este tot mai mare. Tendinta tot mai prudenta in privinta consumului de alimente, impreuna cu atentia mult sporita a medicinei si medicilor in prevenirea bolilor si imbolnavirilor, va contribui la cresterea sperantei de viata si scaderea mortalitatii infantile, incat un copil nascut in 2007 poate sa ajunga la varsta de 71 de ani, record care cu siguranta va fi depasit cu cativa ani buni. Insa, toate aceste actiuni au un pret. In 2007, cheltuielile pentru sanatate vor creste in aproape toate tarile lumii. De exemplu, numai pentru China este preconizata o crestere a cheltuielilor pentru sanatate cu doua puncte procentuale din PIB-ul pe 2007, ce reprezinta o cheltuiala totala suplimentara de aproximativ 22 de miliarde de dolari. In 2007, cresterea cu 10,4 % a vanzarilor de produse farmaceutice va fi de doua ori mai mare decat rata de crestere a PIB-ului mondial. Se estimeaza ca in acest an vanzarile de medicamente vor creste cu 11,8 % fata de 2005, iar in 2008, cu 8,6 % fata de 2007. Aceasta majorare va determina guve