Vrem, nu vrem, ne convine sau nu, integrarea in Uniunea Europeana a adus si pe linia comercializarii o perceptie cu totul noua. Primele schimbari in atitudinea cumparatorilor s-au resimtit odata cu aparitia supermarket-urilor si, pe masura ce mega-comertul a cistigat teren, romanii au devenit mai pretentiosi in a face aprovizionarea. Ca populatia prefera noua metoda si nu mai priveste cu aceeasi ochi pietele agroalimentare, se vede, chiar si in Braila, un oras care nu abunda in magazine mari. E clar, in piete vinzarile nu mai merg ca altadata. Oficial, brailenii prefera supermarket-ul din comoditate. In realitate insa, multi ocolesc pietele din principiu, pentru ca nu vor sa mai fie partasi la faradelegi. Pentru ca pietele noastre nu mai sint de mult ce au fost odata, un loc in care taranul veritabil te imbia cu produse proaspete, naturale, mult sub pretul din magazine. Locul batrinelor girbovite, al tarancilor cu fete arse de soare sau al barbatilor cu palmele batogite de munca, a fost luat de comercianti tuciurii si de doamne pe sub halatul carora se intrezareste eleganta. Miinile acelea trudite care iti asezau cu grija aproape parinteasca marfa in tas-uri au fost inlocuite cu miini artagoase, pline de bijuterii si bratari late. Politetea, respectul fata de cumparatori sint istorie, atitudinea comerciantilor este aproape sfidatoare: ei sint stapinii. Unii vor incerca sa ne contrazica; in ultimii ani, prin piete, s-a mai schimbat cite ceva. Adevarat - o renovare, o modernizare, o flisa, un var, o vopsea, o vitrina noua, adica prin zone care tin de imagine. La mentalitati, insa, a fost greu de umblat, micile ciupeli la cintar, marfa amestecata, tonul sfidator au fost si ramin greu de invins. Se stie si se vede, in ultimii ani mafia pietei a inflorit, in detrimentul truditorilor pamintului, carora marfa li se ia cu japca, pe te miri ce, dar si al orasenilor, care o cu