Ţăranii dintr-o comună buzoiană îşi fac drum special cu două benzi de circulaţie pentru atelaje, în condiţiile în care prevederile noului Cod Rutier interzic căruţelor să mai circule
Ţăranii dintr-o comună buzoiană îşi fac drum special cu două benzi de circulaţie pentru atelaje, în condiţiile în care prevederile noului Cod Rutier interzic căruţelor să mai circule pe şosele naţionale şi europene
Mărturisesc că nu m-am plimbat niciodată cu căruţa. Dar am spart gheaţa, zilele trecute, pe prima "autostradă" pentru atelaje din România. Aşa ceva e deja în construcţie la Smeeni, în judeţul Buzău. O comună în care numărul carelor trase de cai e dublu faţă de cel al maşinilor împinse de motoare. Dacă tot a venit legea asta nouă care nu mai dă voie ţăranului să meargă pe şosea cu "trăsura" lui, atunci buzoienii s-au apucat, de o săptămână încoace, să-şi croiască propria cale, printre tarlale, care să lege între ele cele şapte sate ale localităţii respective. Dar drumul de căruţă nu va arăta oricum. Va avea aspect european, cu două
benzi de circulaţie, indicatoare, gard de protecţie şi iluminat public. Mergem cu viteza calului obosit de tras la căruţa inteligent compartimentată, cu loc în faţă, pentru "şofer", plus bancheta din spate, pentru pasageri. Ne-a invitat la o cursă nea Petrică Dorobanţu, să schimbăm o vorbă. Printre hârtoape şi biciul care zboară cu "îndemnuri" pentru animal, bătrânul îşi aduce aminte de locurile astea de pe vremea când era el copil. "Cum s-ar zice, maşinile pe unde merg azi? Pe fostele drumuri de căruţă", arată omul cu degetul şoseaua naţională care merge paralel cu drumul de căruţă. Şoseaua trece prin comuna Smeeni şi ajunge la Slobozia. Aici e problema căruţaşilor, după noul Cod Rutier. Nu mai ai voie cu atelajul pe şosea, între localităţi. Dacă te prinde poliţistul că încalci legea, te pocneşte cu o amendă de nu te vezi, d