Deşi, deocamdată, deţine o pondere redusă pe piaţă, segmentul parfumurilor de lux a fost acoperit cu succes de companii renumite, prezente în România fie prin intermediul unor filiale proprii, fie utilizând ca distribuitori firme locale, care pun în practică politicile comerciale ale producătorilor. Piaţa parfumurilor este structurată pe mai multe paliere de calitate şi preţ, cel mai dezvoltat şi mai dinamic segment fiind cel al produselor low mass şi mass market, cu o pon
Deşi, deocamdată, deţine o pondere redusă pe piaţă, segmentul parfumurilor de lux a fost acoperit cu succes de companii renumite, prezente în România fie prin intermediul unor filiale proprii, fie utilizând ca distribuitori firme locale, care pun în practică politicile comerciale ale producătorilor.
Piaţa parfumurilor este structurată pe mai multe paliere de calitate şi preţ, cel mai dezvoltat şi mai dinamic segment fiind cel al produselor low mass şi mass market, cu o pondere de 60% din total. Este vorba de ape de toaletă ale căror preţuri nu depăşesc 15 euro, aşa zisele „no - name“, ce conţin ingrediente comune şi foarte ieftine, dar care atrag tocmai datorită costurilor scăzute.
Produsele semiselective au preţuri cuprinse între 20 şi 40 de euro şi, de regulă, beneficiază de ample campanii publicitare, coordonate uneori la nivel european.
În fine, categoria cea mai mică (5%), dar care creşte de la un an la altul, este cea a apelor de toaletă, apelor de parfum şi parfumurilor selective. Pe acest segment se practică, în general, politica de preţuri impusă de furnizorii externi, o apă de toaletă de 50 de mililitri, de exemplu, costând minimum 70 de euro.
„Ca particularitate a pieţei româneşti aş menţiona faptul că acei consumatori care îşi permit achiziţionează majoritatea pro