Compania aeriana italiana Alitalia a trezit interesul a 11 investitori, mult peste asteptarile anterioare, scrie Financial Times. Guvernul italian doreste sa-si vanda majoritatea participatiei de control pe care o detine la Alitalia, pentru a incerca salvarea companiei italiene de la faliment.
Cu toate ca Air France KLM era considerata ca unul dintre ofertantii cu cele mai mari sanse de castig in cursa de preluare, compania nu a figurat pe lista investitorilor interesati.
Totusi, expertii financiari au precizat ca grupul franco-olandez ar putea inainta o oferta de preluare a Alitalia, intr-o etapa viitoare, cu toate ca termenul-limita pentru depunerea expresiilor de interes a expirat luni dupa-amiaza.
Pe lista investitorilor interesati se afla compania aeriana italiana Air One, insa cel mai accentuat interes pentru Alitalia l-au manifestat fondurile de investitii.
Mai multe persoane din randul celor implicate in tranzactie au declarat ca Guvernul italian ar trebui sa acorde investitorilor mana libera in restructurarea Alitalia, care a anuntat ca ar putea raporta pierderi de 380 de milioane de euro in 2006.
Autoritatile italiene doresc ca viitorul proprietar al Alitalia sa pastreze aceleasi rute interne si aceiasi angajati.
Paolo Alazraki, un om de afaceri italian care se afla pe lista investitorilor, a declarat ca "pilotii, personalul hostess si alti angajati sunt singurele lucruri pozitive din structura Alitalia, restul fiind dispensabil", scrie Financial Times.
Alaturi de Air One si Paolo Alazraki, pe lista investitorilor interesati de Alitalia se afla Benstar-Saturn Enterprises, Fabio Scaccia - in calitate de persoana fizica, un grup condus de Management & Capitali, MatlinPatterson Global Advisers, Net Present Value Porcellana Castello, Terra Firma Investments,Texas Pacific Group si Unicredit Banca Mobiliare.