Companiile de media din Europa vor deveni anul acesta tinta a peste 175 de fuziuni si achizitii cu o valoare de peste 40 de miliarde de euro, potrivit unui raport realizat de PricewaterhouseCoopers.
Companiile media importante vor cumpara anul acesta companii online, incercand sa isi protejeze pozitia pe piata si sa compenseze declinul inregistrat de produsele si serviciile traditionale, spune raportul. Fondurile de investitii, implicate in cele mai mari patru tranzactii europene de pe piata media de anul trecut, vor continua sa ramana active, scrie Bloomberg.
Sapte tranzactii in valoare de peste 1 miliard de euro au fost incheiate anul trecut, crescand spectaculos valoarea tranzactiilor europene de pe piata media cu 75 de procente, la valoarea de 43 de miliarde de euro. Achizitiile de anul trecut includ si tranzactia de 7,6 miliarde de euro prin care VNU, proprietarul companiei Nielsen Media Research si al publicatiei Billboard Magazine, a fost cumparat de un grup din care fac parte si cei de la Kohlberg Kravis Roberts.
"Ne asteptam ca piata media sa isi mentina aceeasi pozitie solida si in 2007", a declarat Olivier Wolf de la PricewaterhouseCoopers.
Cu exceptia Marii Britanii, valoarea tranzactiilor a crescut cu 123%, la 37 de miliarde de euro in 2006", plasand sectorul la un nivel care nu a mai fost atins din anul 2000", spun reprezentantii companiei.
Tranzactiile de anul trecut includ si achizitia unitatii Pagini Aurii a companiei France Telecom de catre cei de la KKR pentru 3,31 miliarde de euro. De asemenea, cei de la KKR, alaturi de Permira Adivers, au fost de acord sa cumpere 50,5 procente din postul de televiziune ProSiebenSat1 pentru 3,1 miliarde de euro.
"Ne apropiem de cresterea spectaculoasa inregistrata in 2000, desi multi credeau ca nu va mai fi posibila o astfel de performanta", a declarat Wolf. Anul 2000 a inr