Tone Prislan, director general al Gorenje Romania: Prin retelele cash & carry precum Selgros sau Metro distribuim aproape 20 de procente din cele 90.000 de unitati, prin retelele nationale specializate ca Altex, Flanco, Domo sau Bricostore mai mult de 25%, iar prin distribuitori independenti circa 54%. Lansarea unor noi linii de produse si dezvoltarea acoperirii nationale printr-un nou partener de distributie vor constitui bazele de crestere ale Gorenje in Romania, potrivit directorului general Tone Prislan.
Compania, care a inregistrat afaceri de 17,5 milioane de euro anul trecut, in crestere cu 20%, estimeaza ca 60-70% din evolutia de anul acesta se va baza pe lansarea de produse noi.
"In 2007 vom avea minimum doua lansari de gama si prin includerea unui nou partener de retail in portofoliu ne vom concentra pe cresterea raspandirii produselor Gorenje in teritoriu. Ne vom concentra si pe segmentul 'built-in' (incorporabile - n.r.) pentru ca anul trecut acest segment a crescut la aproape 10.000 de unitati, mai mult cu 50%", a spus Prislan.
Acesta a adaugat ca se doreste ca vanzarile pentru segmentul de electrocasnice incorporabile sa creasca cu 40% in acest an, in mare masura pentru ca se estimeaza o evolutie ascendenta a cererii in urma finalizarii constructiei multor zone rezidentiale din tara.
Pentru a intari imaginea companiei pe piata, Gorenje va lansa in Romania linii de produse asemanatoare celor dezvoltate in anii trecuti cu partenerii Pininfarina si Swarovski, chiar daca acestea nu aduc un volum mare de vanzari, fiind produse de nisa.
Produsele Gorenje, potrivit datelor companiei, sunt distribuite la nivel national prin mai mult de 1.030 de magazine care apartin celor 10 parteneri mari de retail, acestea fiind impartie pe categorii de prioritate in functie de volumul vanzarilor.
"Prin retelele cash & carry precum Sel