Segmentul revistelor pentru copii grupează peste 40 de titluri, majoritatea lunare, actorii de pe piaţă sunt însă mai puţini. Aproximativ 10-15 edituri îşi dispută o cifră de afaceri anuală de aproximativ patru milioane de euro. Când vorbim de copii şi publicaţiile pentru ei, piaţa poate fi împărţită în reviste pentru copii şi reviste pentru... părinţi. Cele pentru copii nu sunt auditate şi au handicapul de a nu fi luate în seamă de către marile agenţii de public
Segmentul revistelor pentru copii grupează peste 40 de titluri, majoritatea lunare, actorii de pe piaţă sunt însă mai puţini. Aproximativ 10-15 edituri îşi dispută o cifră de afaceri anuală de aproximativ patru milioane de euro.
Când vorbim de copii şi publicaţiile pentru ei, piaţa poate fi împărţită în reviste pentru copii şi reviste pentru... părinţi. Cele pentru copii nu sunt auditate şi au handicapul de a nu fi luate în seamă de către marile agenţii de publicitate. Răspunsul pe care publicitarii îl dau, explică Maria Ene, editorul revistei Liliput, este de tipul „Ne pare rău, dar copii nu sunt un target pentru publicitate“. Motivul? Ne spune Bogdan Cercel, editorul revistei Jebo: „Există ideea preconcepută că micuţii nu au decizie de cumpărare“. Aşa se face că nici Alpha Cont nu le monitorizează publicitatea, nici Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) nu le auditează vânzările.
„Judecând după rapoartele agenţilor noştri de vânzări, noi şi principalul nostru concurent, editura CD Press, ar trebui să ocupe aproape jumătate din piaţa revistelor cu adevărat periodice pentru copii. Celelalte 50 de procente şi le împart, probabil, alţi opt-zece editori“, spune Narcis Barbu, directorul general Imprima.
De altă părere este Adriana Savu, director de marketing la Egmont, care susţine că reprezintă „cel mai important editor de