Bulgaria intra in transportul european. Proiect demarat in 2000. Fondurile provin din programe PHARE si ISPA
Acordul pentru constructia podului peste Dunare, intre localitatile Vidin (Bulgaria) si Calafat (Romania), a fost semnat ieri, la Sofia, lucrarile urmand a fi demarate in primavara acestui an si se estimeaza ca vor fi finalizate in 2010. Grupul spaniol de constructii Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) a castigat, din partea autoritatilor bulgare, un contract in valoare de peste 100 milioane de euro pentru realizarea podului Vidin, transmite Reuters, citat de Mediafax.
"Podul reprezinta un rezultat important al incercarilor Bulgariei de a se conecta la sistemul de transport european", a declarat ministrul Transporturilor, Petar Mutafciev, dupa semnarea acordului cu firma spaniola. Construirea podului Vidin - Calafat va contribui la intensificarea legaturilor comerciale in regiunea sud-est europeana, la scurt timp dupa ce Romania si Bulgaria au aderat la Uniunea Europeana, la 1 ianuarie 2007.
Intre investitorii interesati de construirea podului peste Dunare s-au numarat grupurile Hochtief (Germania), Bouygues si Vinci (Franta) si un consortiu format din ed.Zublin (Germania), Alpine Mayreder (Austria) si Eiffel Construction (Franta). Lucrarile de constructii vor debuta in luna mai, urmand sa fie incheiate in anul 2010, potrivit termenilor contractului. FCC va construi un pod de doi kilometri, cu patru benzi destinate traficului auto, o linie ferata si un depou feroviar, in apropiere.
Dispute intre autoritati
Lansarea proiectului Vidin - Calafat a fost amanata mai multi ani, ca urmare a unei dispute intre autoritatile de la Sofia si cele de la Bucuresti in legatura cu locatia podului si finantarea lucrarilor de constructie.
In octombrie 2006, FCC a anuntat, intr-un comunicat transmis Bursei din M