Castigatorii cursei acerbe de ocupare a spatiilor din cele cateva mall-uri autohtone provin din retailul de media si cel de electronice si electrocasnice. Din 2008 insa chiar si brandurile cu mai slaba rezonanta isi vor gasi un \"vad\", mai ales ca specialistii de la Colliers estimeaza triplarea spatiilor comerciale din mallurile romanesti. Investitiile sunt stimulate de planurile serioase pe care si le-au facut pentru Romania jucatorii cu nume celebre.
Cu un aflux de cateva milioane de vizitatori anual, mall-urile din tara au atras nume mari din zona de retail. Sustinute chiar de performantele exceptionale ale comertului de retail, si activitatile de constructie a galeriilor comerciale vor atinge o perioada de boom in 2008, cand se vor adauga alti 180.000 metri patrati suprafetei comerciale existente in prezent in mallurile romanesti.
�In acest moment exista in toata tara un stoc al spatiilor comerciale de aproximativ 365,000 mp, iar pentru 2007 estimam o crestere de 50%. Mai mult, in 2009 stocul va continua sa creasca, urmand sa se dubleze fata de anul precedent�, a declarat pentru Wall-Street Diana Rosescu Specialist Retail Department in cadrul Colliers Romania.
Asadar, constructia de malluri se afla pe un trend ascendent in Romania, chiar daca concurenta este inca redusa pe acest segment. Chiriasii reprezinta unul din motoarele de dezvoltare a proiectelor de tip mall. Acestia au un cuvant greu de spus in piata prin faptul ce ei reprezinta cererea, fiind dispusi sa plateasca pentru a avea o locatie cat mai buna care se traduce prin ceea ce cauta fiecare comerciant: vadul comercial. Insa cine sunt cei care iau cu asalt mall-urile din tara pentru a-si reprezenta magazinele luxoase, supermarketurile ori restaurantele pe suprafate de sute de mii de metri patrati, in cadrul unor structuri formate din subsoluri si mai multe niveluri?
Cei mai mari