Cresterea competitiei de pe piata locala de comunicatii se va resimti in acest an in preturile practicate si in nivelul de profitabilitate al operatorilor, dar schimbarile nu vor fi unele dramatice, afirma Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania.
"In 2007 exista mai multi competitori, iar piata este deja matura, astfel ca nu vom mai avea o crestere naturala a industriei, ci va trebui sa ne luptam pentru fiecare client. Concurenta se va vedea si pe preturi si pe profitabilitate, dar nu va fi ceva dramatic. Nu ma astept sa vad schimbari decisive in ceea ce priveste profitabilitatea, chiar daca marjele de profit din businessul acesta vor incepe sa mearga in jos", a adaugat seful Vodafone Romania.
Vodafone Romania a anuntat ca in primul semestru fiscal (aprilie-septembrie 2006) a avut o marja a profitului EBITDA (profitul inainte de plata dobanzilor, taxelor, includerea deprecierii si amortizarii) de 49,2%.
Richard Moat, CEO al Orange Romania, si Richard Anderson, CEO al UPC Romania, declarau, de asemenea, recent ca 2007 va fi anul in care se va manifesta competitia cea mai puternica de pe piata locala telecom.
Liliana Solomon afirma ca aceasta evolutie este normala. "In 2007 va fi o concurenta puternica, dar in 2008 si 2009 va fi si mai greu. An de an competitia va fi din ce in ce mai dificila", a spus ea.
Operatorul RCS&RDS a anuntat ca va lansa la sfarsitul acestei luni serviciile de telefonie mobila 3G, iar Telemobil (Zapp) intentioneaza de asemenea sa lanseze oferte agresive de servicii de date si multimedia in acest an, bazandu-se si pe licenta 3G castigata anul trecut. In acest an, Cosmote si Romtelecom ar putea lansa de asemenea pachete comune de servicii integrate.
Seful Vodafone Romania afirma ca nu subestimeaza nici unul din competitorii de pe piata locala, pentru ca fiecare se adreseaza in principiu aceleiasi baze de clie