Asa arata acum cladirile din fosta Unitate Militara AlexeniFoto: Mesagerul de Urziceni
Proiectul Ministerului Transporturilor de construire a unui aeroport in satul ialomitean Alexeni pare, la o prima vedere, o initiativa cel putin indrazneata.
Lipsa aproape completa a infrastructurii de transport, aglomeratia constanta a “portii” Colentina-Voluntari, si mai ales posibilul refuz al companiilor low-cost de a opera pe acest aeroport - toate acestea califica din start proiectul ca fiind unul ratat.
Mai mult, declaratia lui Berceanu vine intr-un moment in care la nivelul ministerului nu a fost efectuat nici macar un studiu de fezabilitate!
Situat la 65 de kilometri de Bucuresti, in apropiere de Urziceni, cel mai scurt drum in acest moment catre Alexeni e traseul Colentina-Voluntari-Afumati-Urziceni-Alexeni.
O varianta de ocolire a zonei Colentina-Voluntari ar fi utilizarea Soselei de Centura, cu iesire in comuna Afumati. Insa, centura Bucurestiului nu reprezinta altceva decat un drum cu doua benzi, pe care traficul devine infernal din cauza miilor de auto-camioane ce o tranziteaza zilnic.
Merita mentionat ca in acest moment, in afara aspectului jalnic al zonei, Colentina a fost declarata de Politia Rutiera din Bucuresti ca fiind cea mai aglomerata sosea.
Date din teren
Sat Alexeni, Judetul Ialomita. Populatie - 2502 persoane. Acces cu trenul din Bucuresti catre gara din Alexeni - inexistent. Evident ca se poate construi o linie directa de transport feroviar.
Insa o alternativa de transport rutier in mod cert trebuie construita de la zero. Drumul Urziceni-Slobozia, de-a lungul caruia se gaseste satul Alexeni, are doua benzi de circulatie - cate una pe sens. O eventuala largire a drumului ar deveni posibila doar prin sufrageriile satenilor.
Cu toate acestea, Alexeni are