O analiza efectuata la site-urile societatilor de asigurari arata ca acestea stau prost la capitolul facilitati, devenind simple instrumente de prezentare si nu un mijloc viabil de realizare a unor contracte.
Asigurarile pe internet sunt posibile, dar dupa ceva batai de cap, arata un studiu al companiei TreeWorks care analizeaza prezenta online a societatilor de asigurari din Romania si accesibilitatea site-urilor acestora. Metodologia folosita a implicat evaluarea primelor 10 companii din sistem in functie de mai multe criterii grupate in patru categorii: continut, promovare, facilitati, uzabilitate si accesibilitate. Pe podium se afla AllianzTiriac cu 79 de puncte, Astra cu 73 de puncte si Generali Asigurari cu 68 de puncte. Cota de piata a primelor trei clasate este de 34.52%, adica aproximativ o treime din piata romaneasca a asigurarilor.
EVALUARE. TreeWorks a analizat continutul prin oferta de produse si servicii disponibile pe site, documentele, frecventa de actualizare si numarul de pagini. Promovarea se refera la aspectul estetic, studiul de acoperire in publicatiile de specialitate, rezultate in cautarea organica, centru de presa si implicarea in comunitate. Facilitatile analizate au fost: instrumente utile, cum ar fi calculatoarele de polite, dictionarele, tutorialele informative, rubrica FAQ, dar si reteaua teritoriala si modalitatile de feed-back online. Pentru uzabilitate si accesibilitate s-au avut in vedere usurinta de a gasi informatiile pe site, accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilitati vizuale, facilitatile de navigare rapida si modalitatile de promovare de pe site.
Potentialul client nu beneficiaza de serviciile specifice web-ului contemporan, nu vede o harta a site-ului si nu exista un motor de cautare intern in cazul majoritatii companiilor. Conform studiului designul multor site-uri ar putea fi imbunatatit cu o medie de