Traian Cristea, directorul general al FiT Distribution si PCfun.ro, ne explica astazi care vor fi principalele tendinte ale pietei comertului electronic din Romania in acest an.
Wall-Street: Cum caracterizati piata online din Romania la inceputul acestui an?
Traian Cristea: �Dinamica� este caracterizarea cea mai buna pentru zona comert de online la acest inceput de an. Pe langa adaugarea de playeri noi comertul online a primit un un bun start din conditiile noi aparute pe unele din gamele de produse, ma refer aici la scaderile de preturi, la care noi am reactionat imediat.
Se incheie perioada de inceput, de cautari si se intra intr-o noua etapa caracterizata de consolidare. Rata de crestere in domeniu se va mentine in continuare foarte ridicata, dar in acelasi timp va creste si rata de default, foarte multe magazine on-line nerezistand pe piata.
Wall-Street: Cum se va aseza piata in acest an?
Traian Cristea:Este foarte probabil ca pana la sfarsitul anului 2007 sa se distinga un numar de 10-20 magazine on-line care sa domine piata, urmand ca in perspectiva 2010 acest numar sa se restranga la 5. Tot foarte posibil este ca 2007 sa fie necesare investitii majore in magazine, care sa mearga atat in zona de promovare, dar mai ales in zona de crestere a calitatii serviciilor oferite cumparatorilor.
Wall-Street: Caracterizati pe scurt, segmentul comertului electronic din Romania.
Traian Cristea:Un segment dinamic, cu destul de multe aparitii dar si disparitii in si din peisajul competitiv. Exista competitie puternica in domeniul IT&C, remarc o dezvoltare a magazinelor online specializate in vanzarea de carte, dar putem vorbi si despre aparitia unor magazine specializate pe anumite segmente de produse (ceasuri, bijuterii si chiar asigurari), astfel ca in 2-3 ani, vom putea cumpara aproape orice de pe internet. In ansamblu, este un dom