Cheltuielile mari ale directorilor din cadrul Citigroup pun la incercare politica de reducere a costurilor demarata de Charles Prince, CEO al gigantului financiar.
Sponsorizarea de 5 milioane de dolari a unui program de televiziune acordata de Todd Thomson din bugetul de marketing al diviziei de management al averilor pe care o conducea la Citigroup a atras criticile conducerii, scrie Wall Street Journal.
Profund afectat de situatie, Prince a declarat directorilor din cadrul Citigroup ca sponsorizarea programului de televiziune al postului Sundance Channel se numara printre erorile de judecata pe care Thompson le-a facut de-a lungul carierei, de la folosirea inadecvata a avionului pus la dispozitie de Citigroup la instalarea unui semineu in birou si pana la cheltuirea fondurilor pentru sprijinirea tinerei Maria Bartiromo (gazda programului de televiziune sponsorizat). In cele din urma, Prince l-a obligat pe Thomson sa demisioneze.
Prince refuza sa comenteze situatia, la fel si Bartiromo, care, potrivit zvonurilor, nu va mai gazdui programul de televiziune finantat de Thomson.
Incidentul de fata este doar unul din obstacolele care il impiedica pe Prince sa puna in aplicare politica de reducere a costurilor in cadrul companiei Citigroup, provocare de amploare careia Prince trebuie sa-i faca fata de la carma celei mai mari companii de servicii financiare din lume. Pe parcursul celor trei ani de cand se afla la conducerea Citigroup, afacerile grupului s-au extins in retail bancar, investitii, comert si operatiuni pe carduri de credit, dar a si pierdut din teren fata de rivali.
Sub conducerea lui Prince, Citigroup nu a facut progrese in folosirea de lichiditati proprii pentru achizitii si investitii in alte companii, asa cum au facut cei de la Goldman Sachs. Si nici nu si-a extins investitiile in domeniul energetic, asemeni companiei J.P. Mor