Companiile concurente Procter & Gamble (P&G) si Colgate-Palmolive au raportat cresteri peste asteptari ale vanzarilor si profiturilor realizate in perioada octombrie-decembrie 2006 si anticipeaza o evolutie favorabila a activitatii in acest an, transmite Reuters.
Vanzarile internationale realizate de Colgate-Palmolive au crescut cu 10,5% in ultimul trimestru al anului trecut, la 3,21 miliarde de dolari, nivel superior asteptarilor analistilor, care plasau rezultatul la 3,12 miliarde de dolari.
In acest timp, vanzarile realizate de P&G in perioada care corespunde celui de-al doilea trimestru al anului fiscal au crescut cu 8%, la 19,73 miliarde de dolari, depasind nivelul de 19,61 miliarde de dolari, estimat de analistii de pe Wall Street. Principalul determinant al vanzarilor a fost reprezentat de aparatele de ras Gillette.
Investitorii au fost multumiti de rezultatele Colgate, astfel ca actiunile companiei au avansat cu 1% in a doua parte a sedintei de tranzactionare.
Titlurile P&G au scazut cu aproape 1%, intrucat castigul estimat pentru anul fiscal 2006-2007 nu se ridica la nivelul anticipat de analisti, desi grupul si-a revizuit in sens ascendent estimarile privind rezultatele financiare.
P&G, furnizorul unei game largi de produse, de la detergentul Tide la cafeaua Folgers, a raportat o crestere cu 12% a profitului aferent intervalului octombrie-decembrie 2007.
Astfel, castigul s-a plasat la 2,86 miliarde de dolari, reprezentand 84 de centi pe actiune, la nivelul asteptarilor analistilor, dar peste prognoza companiei.
Colgate, recunoscut la nivel international mai ales prin pasta de dinti cu acelasi nume, a inregistrat o crestere cu 11% a profitului in trimestrul al patrulea al anului fiscal. Castigul obtinut de Colgate s-a plasat la 78 de centi pe titlu, peste estimarile analistilor. Compania si-a mentinut previziunile p