Francois Fourmont, presedintele Dacia, a lansat o ofensiva fara precedent impotriva detractorilor taxei auto, schitand un tablou apocaliptic in cazul in care aceasta va fi eliminata sau redusa: zeci de mii de oameni concediati si peste un milion afectati direct, poluare cauzata de rablele care vor intra in tara si o industrie auto in declin.
Polonia este din nou exemplu scos la inaintare de aparatarii taxei de prima inmatriculare, tara pentru care aderarea din 2004, a adus 2.4 milioane de masini second-hand, din care 1.8 milioane mai vechi de 10 ani.
Potrivit lui Fourmont, industria auto din Polonia nu si-a revenit nici pana in ziua de azi, astfel ca fata de anul 2003 cand au fost comercializate 350 de mii de autovehicule, in 2006 numarul acestora nu a depasit 220 de mii.
Potrivit lui Fourmont, industria auto din Romania angajeaza peste 150 de mii de oameni, el declarand ca un declin al vanzarilor de autoturisme noi din productia interna ar avea efecte asupra unui milion de romani.
Cu alte cuvinte, 5% din populatia Romaniei ar fi afectata de taxa de prima inmatriculare.
Daca situatia din Polonia s-ar petrece si in Romania, Fourmont estimeaza ca vanzarile Dacia vor scadea cu 50%, fapt ce va atrage automat desfiintarea uneia din cele trei ture in care lucreaza muncitorii de pe platforma Dacia.
Cu ocazia conferintei de presa, Fourmont a lansat un apel solemn catre guvernul Romaniei pentru focalizarea energiei pe trei obiective majore: protectia mediului, protejarea industriei auto si sporirea eforturilor pentru evitarea transformarii Romaniei in lada de gunoi a Europei.
Vanzarile Dacia au scazut dar au crescut
Chestionat in legatura cu declaratiile presedintelui Dacia, Constantin Stroe, care in urma cu putin timp atragea atentia ca vanzarile Logan au scazut ca urmare a texei aut