Oficialii de la Pitesti afirma ca reducerea taxei de inmatriculare poate aduce concedierea a 35.000 de oameni.
Activitatea de productie a Automobile Dacia ar putea scadea cu o treime daca cuantumul taxei de prima inmatriculare va fi redus, in urma negocierilor desfasurate de oficialii romani cu expertii Comisiei Europene, la nivelul propus in vara anului trecut de catre Guvern, nivel ce era cu 50% mai mic decat cel votat de Parlament.
"Proiectul initial de lege ne-ar fi condus la o situatie de genul celei din Polonia si in cazul Dacia ar putea duce la o diminuare cu o treime a productiei. Ca urmare, scaderea cu o treime a activitatii comerciale a Dacia ar duce la o reducere cu o treime a personalului din intreaga filiera Dacia, furnizori si reteaua comerciala, care angajeaza circa 100.000 de oameni", a precizat Fran?ois Fourmont, directorul general Dacia. In Polonia, care nu a impus masuri de limitare a accesului masinilor uzate precum au facut Cehia sau Ungaria, in primul an dupa aderare au intrat 1.800.000 de masini vechi, dintre care 1.200.000 aveau o varsta mai mare de 10 ani.
"Vanzarile Renault au scazut in Polonia cu o treime, odata cu piata vehiculelor noi, care in 2003 avea un nivel de 350.000 de unitati", a adaugat Fourmont. In cazul unei reduceri a taxei de inmatriculare fara impunerea unor restrictii suplimentare in functie de gradul de poluare al masinilor, parcul auto al Romaniei, de circa 3,5 milioane de autovehicule din care 25% au peste 20 de ani,va suferi o transformare de structura cu cresterea gradului de imbatranire. Ministrul finantelor a declarat ieri ca inca nu este luata nici o decizie privind taxa.
In 2006 in Romania au fost importate 95.000 de autovehicule de ocazie, cu o vechime de pana la 8 ani si care corespundeau in marea majoritate unor reglementari de poluare Euro 3 sau 4.
Pentru moment oficial