De saptamina aceasta, inscrierea in cartea funciara, eliberarea
extraselor sau orice alt serviciu ce tine de activitatea cadastrala sau
publicitatea imobiliara vor dura mai mult si vor fi mai costisitoare. In
schimb, cozile se vor subtia considerabil, iar "micile atentii" nu isi vor mai avea rostul. Astfel, orice suspiciune legata de corectitudinea unei lucrari sau a functionarului care a efectuat-o va fi eliminata, intreaga activitate din domeniul cadastral urmind a fi atent monitorizata si supravegheata prin intermediul unei retele intranet.
Concret, la 30 ianuarie, au intrat in vigoare doua Regulamente si un
Ordin al Ministrului Administratiei si Internelor, nr. 128, care aduc
schimbari majore in modul de organizare si desfasurare a
activitatilor de cadastru si publicitate imobiliara. In plus, conform
noilor reglementari, termenele, modalitatile de calcul si tarifele pentru lucrarile efectuate de Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI) si unitatile sale din teritoriu au suferit modificari esentiale.
Birourile cadastrale de la Faurei si Insuratei au atributii complete
Primul regulament prevede ca incepind cu 30 ianuarie, Birourile de
Carte Funciara (BCF) s-au transformat in Birouri de Cadastru si
Publicitate Imobiliara (BCPI). Personalul din aceste birouri a fost
suplimentat si a primit atributii complete. In acest sens, la Braila, s-a
extins activitatea celor doua reprezentante de la Insuratei si Faurei,
devenite BCPI, care acum au cite 5 specialisti in cadastru. In
ambele birouri se pot efectua lucrari complete de cadastru pentru
zonele respective. "Am reusit sa decongestionam, sa fluidizam
activitatea cu publicul. In plu