Daca s-ar scrie o carte despre "general", aceasta s-ar numi "Cum sa influentezi oamenii" si ar sari fara probleme capitolul in care personajul principal cultiva relatii de prietenie, este de parere publicatia Neewsweek. Se stie doar ca, desi este admirat si respectat, Tom Siebel nu este tocmai cel mai popular sef.
Vrei sa-ti aduci cainele la serviciu? Vrei sa porti jeansi macar din cand in cand? Vrei sa iesi cu colegii la masa? Daca raspunsul este "Da", nu ai ce cauta la Siebel Systems, unde seful, Tom Siebel, are atitudinea unui general de armata dependent de costum si cravata.
La sediul Siebel din San Mateo, California, birourile sunt un exemplu de ordine si curatenie, angajatii sunt imbracati in cel mai traditional stil business, iar programul este extrem de strict.
Desi Siebel evita sa spuna ca firma are un cod de vestimentatie, este evident. Angajatii sunt obligati sa poarte costum si cravata, mai ales atunci cand se intalnesc cu un client. "Cand apari in tricou si jeansi iti pierzi toata credibilitatea", explica magnatul. Codul de vestimentatie nu ar fi o sarcina atat de grea, daca regulile nu s-ar extinde pana la comportament, atitudine si felul in care trebuei neaparat sa fie asezate agenda si pixul pe birou.
Rezultatul este pozitiv totusi, daca luam in considerare ca profitul din primul an al companiei (1996) a fost de 100 de milioane de dolari.
De atunci, vanzarile au crescut cu aproape 100% in fiecare an. La conducere se afla Tom Siebel, un om ai carui prieteni sunt plini de admiratie atunci cand vine vorba despre afacerea sa - "Este un agent de vanzari mai bun chiar si decat Larry Ellison", spune Marc Benioff, presedintele Salesforcez (firma concurenta) si un bun prieten al lui Siebel.
Putini oameni iubesc ceea ce fac la serviciu mai mult decat Tom Siebel. "Am cea mai buna slujba din Silicon Valley!", obisnuieste sa spu