- Diverse - nr. 264 / 2 Februarie, 2007 Probabil, din prea multii carnati, caltabosi ori sarmale, politicienii s-au "ciumurlit" (cum se spune in popor) si, in loc ca, dupa aderarea Romaniei la UE, sa le demonstreze "occidentalilor" ca am meritat acest lucru _ iar populatiei ca intreprind ceva pentru a simti, cat de timid, un inceput al binefacerii aderarii _, alesii nostri s-au angrenat intr-o suita de scandaluri. Si economice, si politice. Mai intai au fost taxele de ecologizare. Ilegale. Apoi a fost taxa speciala pentru prima inmatriculare. Legala, dar aberanta. Legala, pentru ca domeniul taxelor este unul dintre putinele in care Uniunea Europeana nu se baga, lasand suveranitatea fiscala statelor membre. Politica fiscala este insa suverana atat timp cat nu afecteaza principiile economice pe care s-a creat Uniunea. Cum ar fi libera circulatie a marfurilor. Efectul? Iritarea celor de la Bruxelles. Drept care, Sebastian Vladescu, ministrul Finantelor _ deplasat, de urgenta, in capitala europeana _ avea sa afle de la László Kovács, comisarul european pentru taxe si impozite, ca taxa de inmatriculare a autoturismelor, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, este incompatibila cu Tratatul de aderare a Romaniei si cu jurisprudenta Curtii Europene de Justitie. Cu atat mai mult cu cat modul aberant de a concepe taxa, cuantumul acesteia pentru masinile vechi ajungea sa depaseasca valoarea reziduala a autoturismului. Asta n-a fost totul. A urmat scandalul biletelelor, gata sa tranteasca tara intr-o criza politica. Presedintele arunca acuzatii cu parfum de coruptie asupra premierului, iar acesta riposteaza sugerand licitatii trucate. Rezultatul? Tara nimanui. Sau, altfel spus, tara in care singura regula care se respecta este legea de aur. Cine are aurul, face legea. Dar criza provocata de scandalul biletelelor a dus la o alta. Criza de imagine. Principalul partid de opozitie a dec