Unii au spus deja despre Leonardo DiCaprio ca aminteste - in acest Blood Diamond - de Bogart si de haloul intunecat si cinic al durilor sai singuratici. Oricat de socanta ar parea alaturarea, DiCaprio face, intr-adevar, din personajul lui, Danny Archer (inrolat la 19 ani ca mercenar in Angola, ajuns unul dintre cei mai eficienti si duri traficanti de diamante din Africa, impietrit, dur, amoral, un erou neostentativ, cu inventivitate de escroc), clenciul filmului. Fie doar pentru accentul local pus in negocierile cu localnicii, inflexiunile grave ale vocii si alura matura, care il indeparteaza categoric de singurul sau moment esuat, rolul din Titanic, DiCaprio merita toate laudele si nominalizarile, dupa ce a luat tot caimacul interpretarii si in The Departed (impreuna cu Mark Wahlberg). Alaturi de el, Djimon Hounsou (africanul lansat de Spielberg in Amistad) are un aer convingator de noblete si forta, in rolul pescarului care lupta sa-si scape cu viata familia. Cat despre Jennifer Connelly, poate ca e pentru intaia oara, la maturitate, in postura care o prinde cu adevarat. Reportera jucata de ea, Maddy Bowen, are suficienta determinare pentru a se implica in cursa infernala a celor doi (de dragul unui articol adevarat) si suficient sarm si relaxare pentru a crea si sustine o permanenta tensiune sexuala intre ea si Archer. Ei trei, plus negativii secundari (David Harewood, Arnold Vosloo) contribuie esential la atractivitatea povestii, prin jocul de o intensitate nu prea obisnuita intr-un film de aventuri. Pentru ca, in a doua parte, filmul lui Edward Zwick gliseaza brusc spre aventura pura, dupa ce in prima ii administrase spectatorului un puternic mesaj social. Un pariu regizoral deloc usor, fiindca plaseaza goana dupa diamante pregatita din titlu abia dupa ce filmul face literalmente o incursiune in iad. Africa prezentata aici nu e deloc idilicul continent de o