Intalnirea cu desenul dinamic si culorile explozive si pretioase, reamintind forta expresionismului originar, ale lucrarilor semnate Vladimir Setran de la expozitia deschisa la Casa Vernescu constituie o importanta ocazie de a aprofunda semnificatia si originalitatea operei acestui mare creator.
Parcursul initial este grafic, lucrarile, reprezentand diferite siluete de caini, desenate cu un traseu de penel viguros si spatial-constructiv, acompaniind privitorul pana in sala picturilor, cea care ne-a inspirat titlul Harfa de iarba. Pentru ca in aceste peisaje absracte, tumultul semnelor, al tuselor de culoare si organizarea cromatica cheama in imaginatie intinderi nesfarsite de iarba ce par rascolite de vant, deasupra carora plutesc "nori" roz sau galbeni si portocalii, pe un nedefinit fond albastru.
Nu intamplator am evocat la inceput expresionismul german al primilor ani ai secolului XX, pentru ca pictura lui Vladimir Setran prezinta intense afinitati cu stralucirea cromatica a unui Jawlensky, Marc sau cu "sonoritatile" si intensitatea vizuala ale primei perioade abstracte a lui Kandinsky.
Vladimir Setran isi asociaza cu mare abilitate privitorul in aprofundarea si explorarea fragmentelor de cosmos vesel si viu colorat, unde se suprapun tuse de mov-roz peste un fond albastru ca de lapis-lazuli si ecou din turcoazul smalturilor orientale sau unde sonoritati galbene se confrunta cu mari pete, vibrate, de albastru si verde. Artistul, un puternic maestru al culorilor, chiar daca abordeaza o tematica si o iconografie abstracte relativ unitare, nu este dintre cei care ne propun un algoritm de succes care, odata descoperit, se repeta pana la satietate. Aceasta placere si beatitudine a culorii este guvernata de o puternica seriozitate si inteligenta artistica pe care orice iubitor de pictura o cauta si o descopera cu sete in fiecare noua lucrare, ca o invi