In ciuda unui inceput ezitant, sezonul hibernal isi face simtita prezenta. Aceasta inseamna ca ne aflam in fata provocarii dificile de a conduce masina la temperaturi sub zero grade Celsius. Pusi fata in fata cu gheata, zapada si conditiile de drum impracticabil, un numar tot mai mare de conducatori auto vor prefera tractiunea integrala. Fara indoiala, nu toti constructorii de automobile ofera tractiune integrala la modelele lor de mare volum. Nu si Volkswagen, unde tractiunea pe toate cele patru roti este disponibila la modelul Golf inca din urma cu 20 de ani. Pe langa acest exemplu, Volkswagen ofera tractiunea integrala (4MOTION) la Passat, Sharan, Touareg si Phaeton, precum si la Multivan, Caravelle si Transporter.
Syncro la Golf
Aruncand o scurta privire in trecut, prima versiune de tractiune integrala a modelului Golf a aparut in 1986. Asa cum deseori a reusit in alte situatii, Volkswagen a facut ca o noua tehnologie sa fie disponibila publicului larg. Golf syncro a oferit multor conducatori auto posibilitatea de a detine un automobil cu o tractiune optima chiar si in cele mai dificile conditii ale traseului.
Passat Estate GT syncro, model cu tractiune integrala, fusese deja lansat cu doi ani inainte. Diferentialul central al sistemului compensa diferenta de viteza dintre rotile puntii fata si cele posterioare atunci cand automobilul vira. Pe suprafete alunecoase, diferentialul putea fi blocat pentru a asigura o tractiune optima pe ambele punti.
Pe de alta parte, aceasta a fost cea mai costisitoare forma de tractiune integrala; pentru a produce Golf syncro la un pret competitiv pentru piata, a fost gasita o solutie tehnica diferita. Din fericire, Volkswagen a dezvoltat tehnologia pentru modelul Transporter cu tractiune integrala, lansat in 1985, care s-a potrivit de minune si la Golf: diferentialul, cuplajul vascos. Acesta c