De ieri, oficial, SC Autobuzul SA nu mai exista, in urma fuziunii cu Regia Autonoma de Transport Public Iasi (RATP), aprobata de municipalitatea ieseana. Potrivit conducerii RATP, angajatii SC Autobuzul SA au fost preluati integral de Regie pe aceleasi functii. "De astazi (ieri-n.r.), ne-am unit cu SC Autobuzul SA, adica am preluat toti angajatii de aici, asta datorita faptului ca a fost eliberata radierea firmei. Este foarte dificil deoarece trebuie sa intocmim tot felul de acte. In anul 2002, divizarea Regiei Autonome de Transport in Comun in doua societati distincte, respectiv Regia Autonoma de Transport Public si SC Autobuzul SA, ne-a obligat sa efectuam demersurile necesare pentru reautorizarea statiei sub noua titulatura, iar fuziunea acestor doua societati ne obliga sa reluam procedura de reautorizare", a precizat Maricel Gherca, directorul RATP Iasi.
In urma fuziunii, RATP a preluat odata cu angajatii si datoriile Autobuzul SA, care se ridica la nu mai putin de 127 miliarde lei (12,7 milioane RON), astfel RATP cumuland datoriile uriase de aproximativ 400 miliarde lei (40 milioane RON). Cu asemenea datorii, marea RATP nu are un viitor prea roz. In urma cu patru ani de zile, primarul Constantin Simirad lua decizia divizarii Regiei Autonome de Transport in Comun in doua unitati distincte: RATP, care a preluat tramvaiele si autobuzele, si SC Autobuzul SA, unde au ramas microbuzele. Dupa patru ani de zile s-a ajuns la concluzia ca aceasta decizie a fost una de-a dreptul nefasta pentru transportul local iesean, care a ajuns in pragul unui colaps financiar.
De ieri, oficial, SC Autobuzul SA nu mai exista, in urma fuziunii cu Regia Autonoma de Transport Public Iasi (RATP), aprobata de municipalitatea ieseana. Potrivit conducerii RATP, angajatii SC Autobuzul SA au fost preluati integral de Regie pe aceleasi functii. "De ast