Graficianul Mircea Nechita s-a anuntat inca de la sfarsitul anilor '90, din timpul studiilor, ca un exploziv povestitor in imagini al universului rural, hatru, animist, genuin senzual. Nascut in 1963 la Targu Lapus, artistul si-a urmat tenace si smerit vocatia artistica.
Deseneaza si graveaza cu o continuitate si intensitate de torent, avand doua clare pulsiuni: placerea tehnologiilor si inepuizabilul duct al desenului. Nechita, care a imprimat mii de coli cu povestile sale morosene, este un generos daruitor de gravuri si un om de atitudine in breasla. El a marcat cu o expozitie-protest stingerea renumitului Atelier de gravura bucurestean din Str. Sperantei.
Dupa etapa exclusiva in alb-negru, artistul a imprimat serii de gravuri colorate din care nu lipsesc ochi hipnotici de dobitoace si coapse de hetaire rustice. Nechita infrunta malitiile sortii cu horinca si humor. In lucrarea Micile incidente ale vietii, un spanzurat atarna sub centrul compozitiei, elaborata ca un inventar metaforic al vietii arhaice. Cand nu a mai avut conditii de gravat, Nechita s-a apucat sa deseneze pe recipiente de tot felul, precum sticle, boluri, cani aflate la indemana. Aceeasi energie a imaginii impaienjenite acopera obiectul utilitar. Nechita e inepuizabil ca un mester naiv. E traversat si de zboruri chagalliene si de ocheade dinspre B.D.-uri "deocheate". Figuratia sa este savuros expresionista, fara siropul adevaratilor naivi, ci cu zgarietura de Otto Dix sau Grosz. Mircea Nechita acopera si solicita la maximum orice suprafata. Nu iubeste golul, estompa, invaluirea promitatoare a graficianului manuitor de laviuri. Are prea multe de spus si figuratia liber asociativa il captiveaza ca intr-un dicteu automat pus sub presiune. Nimic din inventarul rustic nu-i scapa: oratanii ale grajdului, prispei, poiatei, zburatoare din cranguri, ierburi, buruieni, unelte, uliti, lacasuri, ca