Conditiile de munca inumane la care sunt supusi unii dintre marinari ii obliga, practic, pe acestia, sa intre in greva foamei pentru a-si cere drepturile. Pentru ca Romania este considerat un stat modern, membru al Uniunii Europene, unde drepturile omului sunt respectate, navigatorii romani aleg tara noastra pentru a-si solutiona revendicarile.
Cel mai recent caz de acest gen a avut loc ieri, in Portul Midia. Sapte dintre cei 13 membri de echipaj aflati la bordul petrolierului Cherno Mores, sub pavilion Panama, aflat in dana 1 a portului, au intrat in greva, in jurul pranzului. Acestia au sesizat reprezentantul ITF in Romania, Adrian Mihalcioiu. Acesta a declarat ca cei sapte marinari, de origine filipineza, i-au solicitat ajutorul pentru ca armatorul navei nu le-a platit salariile restante, in valoare de 35.000 de dolari. Pe langa plata acestor sume, marinarii au solicitat si repatrierea. Reprezentantii autoritatilor portuare au declarat ca intentioneaza sa scoata fortat nava din rada interioara a portului, pentru ca proprietarul danei, compania Rompetrol, vrea sa o foloseasca pentru alte operatiuni.
Lupu-si schimba parul, dar naravul ba
Reprezentantul ITF, Adrian Mihalcioiu, s-a deplasat la fata locului pentru a negocia cu membrii echipajului si cu comandantul acestora. Acesta a precizat ca a mai intervenit si in urma cu o luna pentru ajutarea echipajului care se afla la bord si care ameninta cu proteste pentru ca nu si-a primit salariile.
Pentru a scapa de problemele pe care le avea cu autoritatile romane, proprietarul navei a luat decizia de a schimba denumirea navei, din Horon in Cherno Mores. De asemenea, acesta a adus si un alt echipaj, format din 13 marinari filipinezi.
Au prins curaj
Greva marinarilor filipinezi a cunoscut o rasturnare spectaculoasa de situatie in cursul dupa-amiezii de ieri. Moti