Le place viteza si riscul. Au masini “tunate” si isi spun “raceri” (din englezescul “race” = cursa - n.r.). Multi dintre ei au ateliere auto si sunt specialisti in mecanica si electrica auto. Altii sunt baieti cu bani care cauta senzatii tari.
Toate masinile care participa la astfel de concursuri sunt, in primul rand, puternice pentru ca au fost modificate, adica “tunate”.
Tuning-ul exterior este schimbarea aspectului exterior al masinii cu spoilere, praguri etc. Atunci cand se refera la motor, tuning-ul inseamna in special marirea puterii acestuia. Nu mai putin important pentru ei este sa aiba si interiorul “tunat”, iar asta presupune in primul rand boxe puternice.
Patru cluburi de tuning
In Cluj-Napoca exista 4 cluburi mai rasarite de tuning, iar membrii acestora se intalnesc periodic si or-ganizeaza concursuri. Scopul unor astfel de curse este de a demonstra care club e mai “tare”. Printre probe exista asa-numita “linie”, in care doi vitezomani pleaca deodata cu “tunatele”, iar castigator este cel care ajunge primul la linia de sosire.
De multe ori cursa se desfasoara intr-un culoar de spectatori, deoarece fiecare sofer vine cu cate doi-trei amatori de spectacole de acest gen.
O alta proba este “burn-out”: la o masina cu tractiune pe spate soferul blocheaza rotile din fata si accelereaza la maximum. Rotile din spate se invart pana cand explodeaza si, uneori, iau foc. Ca urmare, de multe ori, racerii vin pregatiti cu masini de tractare.
In Cluj-Napoca, moda curselor si a intrecerilor a aparut prin 1995.
Actiune in forta
Saptamana aceasta, politistii au intrat, insa, tare in raceri. Pentru ei nu sunt decat soferi care fac curse ilegale de masini. Oamenii legii, i