Urmând exemplul competitorilor mai puternici, instituţiile de credit cu o cotă de piaţă redusă anunţă, printre obiectivele acestui an, creşterea numărului de unităţi teritoriale, Urmând exemplul competitorilor mai puternici, instituţiile de credit cu o cotă de piaţă redusă anunţă, printre obiectivele acestui an, creşterea numărului de unităţi teritoriale, pentru care sunt dispuse să aloce sume importante. Dacă v-aţi întrebat unde mai este loc pentru atâtea sedii de bănci, care "împănează" practic toate intersecţiile mari sau bulevardele oraşelor, aflaţi că unele dintre instituţiile bancare abia acum încep ofensiva teritorială. Este vorba, în principal, despre băncile mai mici, care au o cotă de piaţă sub 5%, şi de cele care au intrat recent în sistemul bancar românesc prin achiziţionarea altei instituţii. Băncile încep să pună accent pe prezenţa lor fizică în teritoriu, în speranţa de a atrage cât mai mulţi clienţi. Amenajarea unei unităţi, aproape 300.000 de euro Romexterra Bank continuă investiţiile în extinderea şi modernizarea reţelei teritoriale, după ce, anul trecut, au fost deschise 22 de unităţi, iar reţeaua de ATM-uri a crescut până la 176 de bancomate. Acţionarii Romexterra Bank îşi propun, pentru anul curent, extinderea reţelei teritoriale cu 35 de noi unităţi, primele 15 fiind planificate a fi inaugurate în prima jumătate a anului. Astfel, banca va deţine o reţea de 96 de unităţi, urmând să fie prezentă în toate judeţele ţării. Şi reţeaua de ATM-uri a băncii va fi extinsă până la 326 de aparate până în decembrie 2007. În plus, este preconizată şi finalizarea proiectului pentru acceptarea cardurilor cu cip. La rândul său, Egnatia Bank România vrea să-şi dubleze practic reţeaua teritorială. Banca a anunţat că va inaugura, în acest an, circa zece sucursale noi, pe lângă cele opt existente, iar bugetul prevăzut de bancă oscilează între 250 şi 300.000