Turda isi vrea reputatia inapoi
Daca acum multi ani, Turda a fost un nume in Romania, si chiar resedinta de judet, in prezent, autoritatile locale se gandesc la solutii pentru “a scoate de la naftalina”, dupa cum spuneau si ziarele locale, un oras “care nu vrea sa moara”.
Primarul Tudor Stefanie s-a gandit ca Turda ar iesi cel mai bine “la rampa”, pentru inceput, prin invitarea unor personalitati din diverse domenii care “sa ne faca imagine”. Alta strategie luata in considerare in acest an, este lansarea unor festivaluri de tip national, cu care sa ne identificam chiar in Programul Anual National de Cultura.
Turda ar putea fi un nume de marca aducand ceva deosebit in acest domeniu si promovandu-se prin sport si cultura.
Impozite lejere pentru investitori si incurajarea constructiilor
Tot un punct in plus la strategia din acest an a autoritatilor turdenie ar fi atragerea investitorilor. Pentru a crea un mediu de afaceri mai «relaxant» in primii ani de investitie, municipalitatea s-a gandit sa fie mai indulgenta “in taxe” cu cei care vor crea locuri de munca si vor sprijini economia locala.
Sunt asteptati in 2007, in special, investitorii care vor realiza constructii economice cat si de servicii. “Ducem lipsa de conditi normale de cazare. Cei care vor sa ramana la o discutie sau pentru o perioada mai lunga, nu stau in Turda, ci merg la Cluj sa se cazeze si fac de acolo naveta.
Ce avem in Turda? Doua hoteluri care au servicii cat de cat de buna calitate, dar in acelasi timp foarte scumpe si nu este o piata concurentiala in acest sens“, observa Tudor Stefanie. Acesta crede ca lipsa serviciilor la preturi acceptabile aduce o pierdere la veniturile locale, din acest punct de vedere. Banii nu se cheltuiesc aici pent