Gestul sinucigas pentru Romania vine la presiunea sefilor de la Dacia si reprezentantilor APIA
Amenintati cu activarea clauzei de salvgardare pentru nerespectarea legilor concurentei intr-o economie de piata functionala doar cu numele, oficialii de la Bucuresti, in frunte cu ministrul Vladescu adopta o pozitie mai mult decat revoltatoare: mergem cu taxa de inmatriculare pana la capat (unde altfel poate fi acest final nefericit decat la Strasboug).
Strans cu usa din toate partile, ministrul se scutura brusc, precum ursul la iesirea din barlog si se gandeste ca nu ar fi rau daca ar extinde taxa pe rable la toate inmatricularile de pe teritoriul mioritic.
Si asta in aceeasi zi in care reprezentantul Comisiei Europene (CE) in Romania, Donato Chiarini, declarase ca realitatile dureroase in privinta concurentei trebuie corectate pentru a nu se activa clauza de salvgardare.
Nu mai conteaza nici pe departe faptul ca romanii isi schimba masina la 13,5 ani! Nici faptul ca noua propunere ar produce o paralizie aproape totala a pietei auto. "Ce-l mana pe el in lupta" in acest razboi devenit aproape absurd, purtat de Vladescu in cel mai pur stil kamicadze? Raspunsul a devenit mai mult decat vizibil la finele acestei saptamani.
Chiar daca el se putea descifra chiar din mesajul comunitarilor care nu vedeau in taxa de mediu o masura care protejeaza piata indigena de transformarea intr-un cimitir al rablelor europene, ci una pentru apararea, de la nivelul executivului, a intereselor importatorilor si producatorilor din Romania (nu de putine ori premierului a fost prezentat in presa ca "domnul Citroen").
Presiunile la care este supus Vladescu sa mentina cu orice pret acest bir au iesit la iveala din declaratia presedintelui Francois Formont, de la Dacia - Renault.
El a spus franc faptul ca daca pica taxa