"Batalia" importatorilor de masini va fi, in acest an, provincia, iar factorul determinant in atragerea clientilor vor fi serviciile postvanzare, sustin reprezentanti ai principalilor societati care aduc masini din import. "Capitala este o piata din ce in ce mai dezvoltata, astfel incat, cata vreme exista cerere consistenta, oferta va fi pe masura. Cu siguranta, orasele mari din provincie vin din urma", spun reprezentantii Auto Italia, importatori ai Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, SsangYong si Honda Motorcycles. O parere similara o are si managerul Brent Valmar, directorul general Porsche Romania, importatorul Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Audi, SEAT, Skoda si Porsche. Acesta spune ca piata auto din Bucuresti ramane cea mai importanta (n.r. - cu 41,62% din total vanzari), insa evolutia economica puternica din provincie a dus la aparitia unor centre zonale foarte importante. Astfel, in regiuni care au atras investitii semnificative ce au dus la cresterea veniturilor precum Timisoara, Constanta, Iasi, Cluj sau Brasov s-au inregistrat avansuri importante ale vanzarilor de masini noi.
Diferenta o fac serviciile postvanzare
Pentru ca toti marii importatori din tara se "bat" in oferte care mai de care mai atractive, diferenta in atragerea clientului o poate face consistenta serviciilor postvanzare, dupa cum spune Valmar. Managerul Porsche Romania adauga ca, in ceea ce priveste clientii romani, acestia sunt mult mai bine informati si au ajuns la un grad de maturitate care le permite sa astepte mai multe de la distribuitori, mai ales in ceea ce priveste serviciile de postvanzare in principal legate de zona service. Tocmai din acest punct de vedere importatorii care au o politica de dezvoltare bazata exclusiv pe pret risca sa intampine probleme in anii urmatori. "Piata din afara Bucurestiului va constitui principala zona de bat