Luna ianuarie a fost una tenebroasa pentru Ford Motor, unul dintre colosii americani ai lumii auto, alaturi de General Motors. Vanzarile Ford au consemnat, in luna recent incheiata, un declin de 19 procente pe piata americana de profil, permitandu-le japonezilor de la Toyota sa se pozitioneze, din nou, pe pozitia secunda in topul producatorilor de autovehicule din Statele Unite ale Americii, scrie The Cincinnati Post.
Totodata, Ford a pierdut si locul al treilea in aceasta ierarhie, fiind devansat de DaimlerChrysler, care a consemnat o crestere a vanzarilor de 3,2%.
In continuare, se anunta o perioada destul de grea pentru Ford Motor, scrie publicatia citata, deoarece compania americana are in aplicare un plan de lunga durata, prin care spera sa revina din nou pe profit, care prevede reducerea vanzarilor catre agentiile de inchiriere de masini, dar si inchiderea unor puncte de lucru.
Analistii preconizeaza ca Toyota Motor va reusi sa isi adjudece pozitia a doua pentru tot anul 2007, inaintea Ford, dar compania americana, care a pierdut 12,7 miliarde de dolari in 2006, a precizat ca isi concentreaza activitatea pentru a obtine profit in America de Nord.
"Nu ne intereseaza ceea ce cred anumiti oameni despre clasamente legate de vanzari sau de o cursa a vanzarilor cu celelalte companii rivale", a declarat George Pipas, manager de analiza a vanzarilor Ford pe piata din Statele Unite.
"Avem de facut o treaba in America de Nord si ne concentram toata atentia asupra acestei zone", a precizat Pipas. In luna recent incheiata, vanzarile Ford catre companiile de inchiriere auto s-au depreciat cu 65%, comparativ cu perioada similara din 2006.
General Motors a pierdut 16,6% din vanzari
Ford nu a fost singurul producator de autovehicule care a avut o luna ianuarie nefasta, in ceea ce priveste vanzarile. Un alt constructor am