Bancile sunt mai preocupate sa bifeze in portofoliu completarea gamei de produse cu noi carduri decat sa forteze cresterea vanzarilor prin reducerea dobanzilor. Ultimele masuri luate de emitenti s-au concentrat pe cresterea accesului la finantare si, mai nou, pe designul cardurilor.
Oferta de carduri de credit s-a extins considerabil in ultima vreme. Daca inainte bancile se multumeau sa adauge din cand in cand cate un nou produs, acum lansarile de noi carduri au ajuns sa se produca la pachet.
Unul dintre emitentii foarte activi din acest punct de vedere a fost, in ultimul timp, Bancpost. Spre sfarsitul anului trecut, banca a lansat nu mai putin de trei carduri de credit simultan. Doua erau standard - Visa Electron si Visa Classic, iar unul premium - Visa Gold.
De semnalat ca, la acel moment, oferta de carduri de credit Bancpost mai cuprindea doua produse sub sigla American Express. In plus, la o luna de la extinderea portofoliului de produse, Bancpost a introdus alte doua noi carduri de credit. De aceasta data, ele au fost de tip cobranded, emise in parteneriat cu TAROM.
Aceasta oferta dispune de un program de fidelizare, in sensul ca, la fiecare cumparatura efectuata, utilizatorul castiga bonusuri, care pot fi folosite ulterior pentru achitarea calatoriilor cu avionul.
O alta institutie care s-a remarcat recent prin diversificarea ofertei de carduri este OTP Bank. La inceputul lui 2006, banca maghiara isi facea debutul pe piata cardurilor, iar de atunci a tot lansat noi produse. Dupa cardul de credit MasterCard, a urmat cel cobranded OTP-MOL.
Pe langa facilitatile uzuale ale oricarui card, acesta dispune de un program de loializare prin care sunt recompensati clientii care alimenteaza la benzinariile MOL. Pe finalul anului trecut, banca a venit cu o noua sarja de produse. Pentru clientii din gama