Compania Ryanair Holdings, cel mai mare operator de zbor low-cost din Europa, si-a majorat prognoza privind castigurile din acest an, dupa ce profitul aferent trimestrului al treilea al anului fiscal 2006-2007 a crescut in mod neasteptat, cu 30 de procente. Profitabilitatea companiei s-a datorat noilor taxe de transport pentru bagaje si suprataxelor aplicate de companiile concurente pentru consumul de combustibil care au permis Ryanair sa majoreze pretul mediu al biletelor de zbor cu 7% in perioada octombrie-decembrie a anului trecut. Profitul net aferent perioadei mentionate a crescut la 47,7 milioane de euro (61,7 milioane de dolari), respectiv 6,12 centi pe titlu, comparativ cu valoarea de 36,8 milioane de euro, respectiv 4,76 de centi/titlu, consemnata in perioada similara din 2005, se arata intr-un comunicat al operatorului de zbor, remis Bloomberg. Analistii intervievati de Bloomberg estimau un profit net de 21 de milioane de dolari pentru intervalul octombrie-decembrie 2006.
Actiunile companiei irlandeze au crescut la cel mai mare nivel din ultimii doi ani, dupa ce Michael O'Leary, CEO la Ryanair, a preconizat o majorare cu 25% a numarului de pasageri pentru acest trimestru si un profit pentru intreg anul fiscal 2006-2007, de 390 de milioane de euro, comparativ cu estimarile anterioare de 350 de milioane de euro.
Odata cu introducerea noilor taxe de bagaje, din luna martie a anului trecut, Ryanair a reusit sa compenseze costurile mai mari la combustibil, din ultimele trei luni ale anului 2006. "Ryanair surprinde intotdeauna si iata ca uimeste din nou", a declarat Howard Wheeldon, analist la BGC Partners LP."Se pare ca oamenii au inceput sa se adapteze noilor taxe pentru bagaje si foarte multi dintre acestia profita de avantajul pe care il au in folosirea avionului, asemenea unui autobuz", a precizat Wheeldon.
Cotatia actiunilor companiei irla