Publicitatea online romaneasca asteapta, in acest an, sa se implementeze un sistem de masurare a audientei si de monitorizare a campaniilor publicitare online acceptat la nivel de industrie. Astfel se va putea sti cu destula precizie care este nivelul investitiilor in domeniu, declara Cristian
Flor Petriceanu, directorul general Net Bridge. Deocamdata se estimeaza ca in 2007 se vor aloca circa 7 milioane de euro pe campanii online.
Anul 2007 va aduce cu sine si o modificare fundamentala in ceea ce priveste modul traditional de publicitate.
Potrivit reprezentantilor mai multor companii de comunicare si PR, publicitatea online va detine cote din ce in ce mai importante din total piata, iar sumele alocate de catre companii vor creste si ele. "Asteptam sa se consolideze pozitiile player-ilor lansati in piata in 2006, sa se standardizeze formatele de publicitate, sa se implementeze un sistem de masurare a audientei online, a unui sistem de monitorizare si raportare in timp real a campaniilor publicitare", spune Petriceanu.
Din spusele acestuia exista semnale potrivit carora companiile dovedesc deja o mai mare deschidere catre acest fel de publicitate in detrimentul celei clasice.
Unul dintre cele mai dinamice medii
Ca peisajul romanesc al publicitatii pe Internet devine tot mai dinamic se declara de acord si reprezentantii 4ACE-pr&publicity. Potrivit acestora, incepand cu acest an compania pe care o reprezinta se va orienta tot mai mult catre acest tip de publicitate si comunicare pentru ca este "unul dintre cele mai dinamice medii la ora actuala".
Aceasta decizie a fost influentata in principal de dezvoltarea resimtita in 2006. Un studiu publicat de BRAT (Biroul National de Audit al Tirajelor) arata ca 43,5% din populatia aflata in mediul urban detine un calculator personal, iar 53,3% dintre locuitorii oraselor