Primii sase investitori in publicitate din industria cosmetica au cheltuit anul trecut 430 mil. euro (suma calculata la rate-card) in publicitate, valoare care a depasit suma totala alocata in 2005 de toti producatorii din industria cosmeticelor.
In 2006, investitiile la rate-card ale companiilor din industria cosmetica au crescut cu 40% fata de anul 2005, de la 309 mil. euro brut la 430 mil. euro brut, potrivit informatiilor Alfacont. Sumele nete pot fi intre 30-60% din sumele brute.
"Credem ca piata de publicitate este in continua crestere. Intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, intensificarea concurentei si necesitatea de mentinere in atentia consumatorilor sunt numai cativa dintre factorii care vor duce la cresterea pietei", spun reprezentantii Unilever, companie care si-a majorat anul trecut bugetul de promovare pe segmentul cosmeticelor cu peste 45%, potrivit Alfacont.
Cresterea investitiilor in publicitate pe sectorul cosmeticelor in anul 2006 a fost dubla fata de cresterea medie a pietei, care s-a situat in jurul valorii de 18-20%, conform estimarilor din piata.
Topul celor mai mari investitori a fost dominat anul trecut de industria telecom, urmata de companiile din industria berii, cele din sectorul bauturilor racoritoare, producatorii de sampon si balsam si industria auto.
In ceea ce priveste industria cosmetica, cei mai mari investitori sunt companiile multinationale, care de altfel detin mai mult de jumatate din piata cosmeticelor din Romania.
Cei mai mari producatori si importatori au beneficiat anul trecut de aproape 288.000 de insertii publicitare, in crestere cu 44% fata de anul 2005, cand numarul acestora a trecut putin peste 199.000.
Procter&Gamble a fost anul trecut cel mai mare investitor in publicitate din industria cosmetica, compania cheltuind 132,2 mil. euro la rate-card pentru publicitate, cu 55