Alexandra Dobocos, directorul economic al Loulis: Rezultatele au fost pozitive in 2006 datorita preturilor de achizitie si contractelor incheiate, datorita cursurilor de schimb valutar, dar si cresterii vanzarilor in ultima parte a anului. Loulis, unul dintre principalii jucatori pe piata de panificatie, se va concentra in acest an pe vanzarea de paine ambalata si pe segmentul de paste fainoase, categorii impulsionate de extinderea retelelor de hipermarketuri, spune Alexandra Dobocos, directorul economic al companiei.
"Se va schimba gustul consumatorului, iar noi incercam sa fim in pas cu trendul", a declarat Alexandra Dobocos, directorul economic al companiei.
In 2006, compania a achizitionat o linie de impachetat paine feliata care, potrivit reprezentantilor companiei, va aduce o crestere de 100% a volumului de vanzare pe segmentul de paine ambalata.
"Noua linie ne va aduce un volum de 200 de tone de paine feliata vandut in fiecare luna", a completat Michalis Poutsiakas, membru al consiliului de administratie si director de aprovizionare al Loulis.
Vanzarile de paine de pe piata locala s-au ridicat anul trecut la circa 1,5 miliarde de dolari (1,2 mld. euro), un nivel apropiat de cel din 2005, potrivit datelor Euromonitor.
Segmentul "vedeta" din punctul de vedere al evolutiei a fost cel de paine ambalata, care a avansat cu aproape 70%, pana la vanzari de 145 mil. euro. In schimb, painea simpla neambalata a scazut cu 2% in preferintele consumatorilor, la putin peste un miliard de euro.
Gama de paste este de asemenea un segment pentru care producatorul asteapta cresteri semnificative in acest an. "In 2007 estimam o productie de 1.900 de tone de paste, in crestere cu 78% fata de anul trecut", a spus Dobocos.
Loulis si-a retras temporar de pe piata produsele din paste, acestea urmand sa fie relansate la jumatatea lunii feb