Intr-o cladire de birouri din centrul orasului Bangalore, India, zeci de salariati se pregatesc pentru schimbul de noapte. Acestia sunt jurnalistii angajati de cea mai mare agentie de stiri din lume, Reuters, pentru a se ocupa de stirile de pe segmentul finaciar american.
Motivul pentru care lucreaza pe timp de noapte este dat de necesitatea sincronizarii aparitiei stirilor despre Bursa din New York.
In mod cert asupra acestor afirmatii planeaza intrebarea: �De ce apeleaza o companie de dimensiunile Reuters la jurnalisti indieni?� Raspunsul este unul simplu: datorita salariilor acordate acestora care reprezinta doar o fractiune din remuneratiile ce ar trebui oferite angajatilor din New York.
Redactorul sef al Reuters, David Schlesinger, sustine faptul ca aceasta decizie e rezultatul capacitatii de a largi sfera de cunoastere a companiilor prezente pe piata americana fara a-si crea niste cheltuieli semnificative. Angajarea celor aproximativ 100 de jurnalisti indieni nu a determinat in nici un caz reducerea activitatii la sediul din New York, ba mai mult a oferit oportunitatea jurnalistilor de aici sa realizeze articole si analize mai complexe.
Schlesinger insista asupra faptului ca aceasta mutare nu inseamna outsourcing, sediul din Bangalore fiind la fel ca oricare altul din lume, iar cei care lucreaza acolo supunandu-se acelorasi exigente si standarde.
Jurnalism in era Internetului
Acest sistem a devenit aplicabil recent, ca rezultat al aparitiei si dezvoltarii Internetului, arata un studiu al BBCNews. Majoritatea companiilor americane isi posteaza comunicatele de presa pe Internet si apeleaza la firme de PR specializate pentru a-si prezenta indicatorii financiari la deschiderea bursei. Astfel ca jurnalistii din India au acces la aceste informatii elementare in timp real.
Costurile reduse ale telecomunicatiilor fac posibila tr