Eastman Kodak, al treilea mare jucator din industria fotografica, dupa Cannon si Sony, isi anunta intrarea pe piata imprimantelor
Aceasta noua directie completeaza procesul lung si anvoios de transformare a companiei, care detine in prezent mai multe tipuri de produse : aparate foto digitale, chioscuri de imprimare foto si galeria EasyShare � cea mai mare baza de date online de fotografii.
Antonio Perez, CEO-ul companiei, a dezvaluit lansarea a trei modele EasyShare multifunctionale care vor fi comercializate sub 300 de dolari bucata, respectiv: 149, 99 dolari, 199, 99 dolari si 299,99 dolari.
Preturile anuntate sunt cu 50 de dolari mai mari decat ale produselor similare, ceea ce ofera posibilitatea obtinerii de profit doar din vanzarea imprimantelor, conform analistilor IDC.
Aspectul revolutionar este reprezentat insa de pretul redus la care vor fi comercializate cartusele, de 14,99 dolari bucata pentru cele color si 9,99 dolari pentru cele alb-negru, adica aproape jumatate din pretul practicat de majoritatea concurentilor, in conditiile respectarii acelorasi standarde de calitate.
Sloganul pe care-l propune Kodak pentru noua campanie este simplu si extrem de relevant: �Economisiti 50% in tot ceea ce imprimati, de fiecare data cand imprimati�. Cheltuiala pentru fiecare pagina imprimata va fi intr-adevar jumatate din pretul standard existent in acest moment pe piata.
Matthew Troy, un renumit analist financiar din cadrul Citigroup New York, este de alta parere, sustinand ca piata ar fi saturata in ceea ce priveste numeroasele alternative de hardware si de imprimare, care indeplinesc cerintele, de calitate si viteza, ale consumatorului de rand. Asupra Kodak va plana riscul de a nu cunoaste succesul scontat, afirma Troy.
Principalii rivali ai Kodak pe aceasta piata sunt Hewlett-Packard, Canon, Epson si Lexmark, absolut toti ur