Andrei Rusu, managerul general Whiteland Logistics: "Deosebirea dintre producatorii autohtoni si cei straini este ca acestia din urma nu trebuie convinsi de necesitatea externalizarii serviciilor logistice, ei apeleaza direct la furnizori de astfel de servicii in momentul in care se hotarasc sa intre pe piata romaneasca. Reorganizarea Whiteland in doua companii distincte (logistica si vanzare&marketing) va permite, pe partea de logistica, dezvoltarea de parteneriate cu producatori locali, care nu si-au externalizat inca serviciile de distributie sau de depozitare, spune Andrei Rusu, directorul general al Whiteland Logistics.
"Exista multi producatori locali care realizeaza singuri activitatile logistice, crezand ca au lucrurile sub control. Cu timpul insa, uitandu-se la pietele mai dezvoltate din afara, ei au inceput sa-si dea seama ca viitorul este externalizarea serviciilor de logistica catre parteneri specializati. Un risc mare al unui producator este costul logistic care ar putea sa scape de sub control pentru ca trebuie gestionate mai multe activitati in acelasi timp", spune Rusu.
Compania Whiteland Logistics si-a propus pentru acest an atragerea unor clienti noi doar pentru serviciile de logistica, accentuand astfel separarea celor doua linii de business Whiteland. Grupul Whiteland, care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri consolidata de 60 mil. euro, s-a reorganizat in 2006 prin crearea unei companii specializate in servicii logistice si transport de marfuri, Whiteland Logistics.
"Dupa infiintarea companiei Whiteland Logistics, separata de Whiteland Import Export, schimbarile sunt mai ales la nivel operational, pentru ca furnizorii nostri nu au resimtit aceasta reorganizare a companiei", afirma Andrei Rusu.
Compania si-a planificat o crestere cantitativa (a volumului de marfa) de peste 60% in acest an, pe baza dezvoltar